۱۳۸۶ بهمن ۹, سه‌شنبه

قصه مخابرات و عدم رعایت کپی رایت این بار به شکلی خنده دار

این اولین پست من تو این وبلاگ هست تا حالا همیشه واسه جاهای دیگه مطلب می نوشتم ولی تصمیم گرفتم از این به بعد اینجا بنویسم- راستی وبلاگم تولدت مبارک ( البته اگه دوستان آی تی نویس ما رو تو جمع خودشون راه بدن )
قصه مخابرات و عدم رعایت کپی رایت این بار به شکلی خنده دار
قبلا شنیده بودیم که مخابرات برای افزایش تعداد مشترکان سرویس اس ام اس،
نرم افزار شرکت چینی طرف قرداد را کرک کرده بود و اینکه چقدر به این قضیه افتخار هم میکرد و البته که چه ماجرایی شد و دست آخر هم فکر کنم ماجرا تکذیب شد.

امروز من اتفاقی یک تبلیغ مبنی بر ارائه سرویس منشی هوشمند برای خطوط ثابت درتهران در انجمن های پرشین تولز دیدم که البته وقتی روش کلیک کردم با کمال تعجب به این آدرس منتقل شدم که البته فکر کنم این صفحه روی قسمت تبلیغات سایت پرشین تولز هست و وقتی تو صفحه اصلیش میای یه لوگو از گیگا پارس که متعلق به خود پرشین تولز هست میاد. ( اینو بعد اضافه کردم : این تبلیغ تو صفحه اصلی سایت گیگا پارس هم هست )

برای اینکه ببینم تو سایت مخابرات توضیحی راجع به این تبلیغ هست یا نه به سایت مخابرات رفتم ، خوب از اونجایی که من بعضی وقتا به سایت فوق حرفه ای مخابرات سر می زنم برای اینکه از جدیدترین پیشرفت های ( یک وقت بعدا کسی این حرف رو تحریف نکنه منظور به هیچ عنوان سوتی نیست ) این سایت با خبر شوم ، سریعا متوجه تعییراتی در سایت شدم که چیزی نبود جز اضافه شدن دو بنر، با خوشحالی از اینکه بلاخره مسئولان اینگونه سایت ها به فکر اطلاع رسانی در مورد اخبار و امور مربوط به حوزه فعالیتشان افتاده اند موس را روی بنر اول که گوناگون بود بردم و کیک کردم

به محض باز شدن صفحه مغزم هنگ کرد ( البته زود ریست کردم وگرنه الان این متن رو نمی خوندین ) و یک لحظه احساس کردم وارد یکی از سایت های تفریحی شدم،البته چند ثانیه بعد وقتی که با هزار جون کندن لوگوی – بی قواره - سایت لود شد تازه فهمیدم که اشتباه کردم و وارد سایت محترم مخابرات شدم، دارم فکر می کنم ببینم واقعا اگر شما به جای من بودین و عبارات " تغذیه و سلامت " - " خانواده " - " سرگرمی و خواندنی " - " فرهنگ و ادب " رو تو سایت تخصصی مخابرات ایران می دیدین چه احساسی بهتون دست میداد.




بعد از کلی تعجب و البته خندیدن یه back زدم و اومدم تو همون صفحه قبلی ، روی بنر بانک نرم افزار کلیک کردم و با خودم گفتم که حتما الان کلی نرم افزار کاربردی رایگان می بینم که این بندگان خدا در ارتباط با اهداف سایت اینجا گذاشتند مثلا باز کننده های پی دی اف و یا باز کننده فایل های فشرده که مثلا اگر کسی خواست یک فرم را از همین سایت دانلود کند و بعد پرینت کند مشکلی نداشته باشد

البته زیاد هم بیراه فکر نکرده بودم و چند تایی از این نرم افزار ها آنجا بود ولی چشمتان روز بد نبیند نه تنها نرم افزارها رایگان نبود بلکه با کمال ناباوری چه توضیحات کا ملی هم آنجا پیدا کردم برای مثال دو نمونه ذکر میکنم تا خودتان مستفیظ - درسته ؟ - شوید .

1 - " برنامه ای بسیار قوی برای فشرده سازی و باز کردن فایلهای فشرده می باشد همچنین قابلیت رمزگذاری روی فایلها را دارا می باشد. پس از نصب برنامه، فایل Crack را در داخل مسیر نصب برنامه کپی واجرا نمائید "

2 – " نرم افزاری جهت تهیه Backup از اطلاعات هارددیسک و رایت روی CD یا DVD ، همچنین می تواند سی دی های صوتی یا تصویری نیز بسازد.برای به دست آوردن سریال برنامه فایل Keg Gen را اجرا کنید. "

راستی به توضیحات برنامه نرو توجه کنید ببینید این آقا چقدر حرفه ای هستند که نرو را با قابلیت بک آپ اش معرفی کردند.


وقتی که این همه برنامه رایگان برای اکثر کارها وجود داره من نمی دونم تو این مخابرات یه نفر پیدا نمیشه که روزی دو ساعت تو اینترنت وبگردی کنه - جواب : چرا پیدا میشه نه یه نفر نه دو ساعت فکر کنم خیلی بیشتر ازاینا کارمند تو مخابرات 24 ساعته کانکت باشن ولی رو نمی کنن ( البته کسی چت نمی کنه ها، سوء تفاهم نشه یه وقت )

پی نوشت :

اگه نمی دونین چه طوری مواد غذایی تون رو فریز کنین یه سر به اینجا بزنین .

چند نكته براي فريزكردن مواد غذايي ( از سایت مخابرات ایران )

این سایت برای آدرس دهی صفحاتش از یه تکنولوزی جدید و حرفه ای ! استفاده میکنه،( اگه متر کنید فکر کنم یه دو سه کیلومتری بشه) به این مثال توجه کنید http://tct.ir/pagecontent.php?rQV==wHQ5kTO1MDQ6IXZi1WduRWSldWYwxHQwAkOlBXeURnblRnbvNGfABDQ6UGc5RVZyVHdjVnc0NHfANzM5gDQ6UGb0lGd

فکر نکنم کسی بتونه آدرس این صفحات رو به خاطر بسپره ، حالا کاری به گوگل و یاهو نداریم که اصلا این آدرس های اینجوری رو با چه مصیبتی ایندکس می کنند – البته بیچاره ها اگه بتونن –

1 نظرات:

حرصش رو باید کس دیگری بخوره عزیز نه شخص شخیص شما
موفق و موید باشید
از این خبرا ندید
چهار تا چیز یاد مردم بدید
بای بای

» نظر شما چیست؟

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes